Ondersteuning en begeleiding in het basisonderwijs voor kinderen, ouders, leerkrachten en scholen.
Als rekencoach ben ik gespecialiseerd in het begeleiden van kinderen die op de één of andere manier problemen ervaren met rekenen.
Als coach probeer ik het kind zelfinzicht te laten krijgen in het eigen handelen. Samen zoeken naar wat het nodig heeft om het rekenen te snappen, het makkelijker en daarmee vaak leuker te maken.
Vanaf mijn 16e jaar ben ik al aan het werk met ‘bijzondere’ kinderen. Naast vrijwilligerswerk met verstandelijk en lichamelijk gehandicapte kinderen, heb ik jarenlang in gezinnen gewerkt met kinderen met speciale behoeften. Daarnaast was ik werkzaam in de jeugdhulpverlening waarbij ik met verschillende problematieken bij kinderen heb gewerkt. Te denken aan autisme, ADHD, hechtingsproblematiek enz.
Vanaf 2002 ben ik in het speciaal basisonderwijs gaan werken. In 2008 heb ik mijn Master Sen behaald, op het gebied van Specialist Leerproblemen. Vervolgens ben ik mij gaan specialiseren in het rekenonderwijs. Ik heb onder andere de postmastercursus Handelingsgericht diagnosticeren met het protocol ERWD en de Vertaalcirkel gevolgd. Daarnaast heb ik mij toegelegd op het inspireren van kinderen. Hiervoor heb ik onder andere Thinking For Learning en Mediërend Leren gevolgd.
Als u hulp zoekt voor uw kind omdat het rekenen niet goed gaat, kan ik u daarbij helpen. Samen zoeken met uw kind hoe het de sommen kan vertalen, zodat zij het snappen en daarna kunnen oplossen.
De ondersteuning wordt op maat geleverd in overleg met de leerkracht en de IB’er. Door het voeren van diagnostische gesprekken met de leerling tijdens het rekenen onstaat er inzicht. Inzicht in het denkproces van de leerling en wordt het zich bewust van de eigen handelingsstrategieën. Zodoende worden de onderwijsbehoeften van de leerling in kaart gebracht.
Deel deze pagina
©PassendRekenen